2011. január 26., szerda

Traktor 1.

Drágalátos kutyáim imádják a fűnyíró traktorunkat.
Ugatni... dühösen, őrülten. :-)
Amíg csak kinyitjuk a sufni ajtaját, amin ők is bejöhetnek, addig csak érdeklődve vizsgálgatják, szaglásszák a számukra óriási szerkezetet. De amint beindítom a traktor motorját, ami el kell ismerni, bődületesen hangos, mint az őrültek ugatják, meg-megrohamozva, mintha csak a traktor átváltozott volna egy félelmetes, nagy, gonosz, tüzet okádó sárkánnyá.
Nyáron, fűnyíráskor még azt is megteszi Cirka és Marci (Szenna előtt még nem ismeretes ez a mulatság), hogy amerre megyek, elmenekítik a traktor útjába kerülő labdákat, botokat, rágóköteleket. Úgy látom, hogy ezt a részét valóban élvezik a kutyák.

Az idén annyi hó esett már, hogy a 130 méter hosszú magántulajdonú utcánkról ellapátolni a havat szinte már művészetté vált. Erőművészetté. Ezért vettünk a traktor elé egy hótolólapátot.
Ma ismét elég sok hó esett, így mondanom sem kell, hogy a forgatókönyv nagyon hasonlatos volt a nyári eseményekhez: sufni ajtó kinyit, kutyák élvezettel szaglásznak odabenn. Traktor motor beindít, támadás a velőtrázó sikolyú szörnyű sárkány ellen. Én inkább a kutyáim ugatását hallottam már inkább velőtrázónak...

Ezt most elég viccesen írtam le, de nem vagyok benne biztos, hogy ez valóban az. Nem tudom, hogy ez a viselkedés a kutyák részéről elfogadható-e, vagy sem? Próbáltam már őket ilyenkor a zúgó traktorról jutalomfalatokkal megszelídíteni, de azt hiszem nem voltam elég kitartó, mert inkább a munkára koncentráltam. Pedig lehet, hogy bejött volna, mert tetszett nekik a dolog. Az az igazság, ha jutalomfalatkákról van szó, akkor szinte minden bejön nekik... :-)

Ha valaki okos, hozzáértő olvassa e sorokat, kérem árulja el nekem a választ! Köszönöm! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése